19 things i'm grateful for in 2019

Ugyan három teljes hónap eltelt már 2020-ból, de ki foglalta szabályba, hogy évösszegzőket csak január elején lehet posztolni? Legyen ennek a bejegyzésnek közzétételi dátuma az én április elsejei tréfám. Warnings: imádtam 2019-et, szívesen visszamennék.

1) first kiss – Long story short, szilveszter volt, másfél órája új év, én tizenhat, épp elég tátra teával a szervezetemben, a sráccal meg azóta sem beszéltem.

2) starting journaling – Mindig is foglalkoztatott az ötlete, hogy füzetekben rendszerezzem a gondolataimat, teendőimet. Ugyan sokszor megpróbáltam már különböző formákban (art journaling, gratitude journaling) és be is vált több alkalommal, 2018-ra a rendszeresség mégsem volt jellemző rám ebből a szempontból. 2019 viszont hozta magával a bullet journaling lehetőségét, amit meg is ragadtam, és 4 teljes füzetem be is telt a 12 hónap alatt. 

3) 5 years of blogging – Szép volt, lezártam, és büszke vagyok a befejezésre. Ráadásul sosem gondoltam volna, hogy majd valamire hasznos is lesz, amíg rá nem jöttem, hogy akár összetevője is lehet a felvételire írt motivációs levelemnek. (Most meg itt vagyok újra.) 

4) parents / family – Úgy tűnik, talán pont egy kis távolság kellett ahhoz, hogy rádöbbenjek, hogy milyen sziklaszilárdan áll a teljes családom a hátam mögött. 

5) 2 language exams – Pontosan karácsony előtt derült ki, hogy sikerült a német B2, amiért rengeteget dolgoztam az elmúlt időben, hogy elérjem. Angolból ugyan már tizedikesen letettem a B2-t, októberben viszont írtam egy nyelvi tesztet külföldre, amin meglett a C1 szint, annak ellenére, hogy tényleg semmit nem készültem rá.

6) earning money / purchasing a camera – Először dolgoztam valójában a nyáron, és a munkatársaim és a tapasztalatok mellett az első fizetésem elköltése is emlékezetes lett, ugyanis fényképezőgépre költöttem, amire évek óta szerettem volna már beruházni.

7) living alone for a month – Szintén a nyári munkához kapcsolódva, júliusra leköltöztem egyedül a nyaralónkba és megtanultam, hogy ugyan nem jelent nagy feladatot magamról gondoskodni, teljesen egyedül mégsem szeretnék lakni soha.

8) joining 2 different IG communities – Egyfelől az egyik barátnőm győzködésével indult, hogy milyen jó lenne, ha egy vegán instagram fiók tulajdonosa lennék, nyár elején pedig a kpop journaling közösség tagja is lettem, és ugyan 2-3 hónap után mindegyik fiókot bezártam, kötődnek az időszakokhoz kedves emlékek és jó barátságok. (Meg egy pr-ként szerzett vizes palack is.)

9) climate activism – Már önmagában fantasztikus, hogy ennyire előtérbe került a téma 2019-ben (noha haladás nem igazán történt.) A II. és III. globális klímasztrájkon pedig én is részt vettem, amihez további budapesti kalandok kapcsolódnak egy barátnőmmel.

10) encountering fascinating people & saying goodbye to them – Valóban rengeteg érdekes személyt ismertem meg idén, viszont szinte majdnem az összessel rövid idő után el is váltak útjaink.

11) people around me / friends / sis – Idei felfedezés volt az is, hogy rádöbbentem, milyen fantasztikus emberek vesznek körbe. (Enyhén szégyenteljes, hogy csak most, de legalább nem később.)

12) Eric Nam (bwb album, podcast, visiting HU) – Ha egyetlen albumot kell választanom az évből, akkor az Eric Nam Before We Beginje (bár Kvi Baba self-titledje is közel van), szimplán összefoglal mindent. Eric podcastjaihoz szintén jó pillanatok fűznek, és az sem utolsó, hogy mégis csak összefutottam véletlenül a sráccal a Váci utcán. (Szürreális volt minden tekintetben.)

13) myself & my skills (creativity) – Valószínűleg sosem voltam nagyobb békében önmagammal, mint 2019 nyarán, ami annak is köszönhető, hogy végre megtanultam értékelni a saját képességeimet.

14) finding the path back to drawing – Általános iskolában nem csak, hogy sokat rajzoltam, de még úgy ahogy jól is ment. Aztán ahogy gimis lettem, vége szakadt a rajzszakkör hangulatának meg a jól kialakult társaságunknak, a rajzolást meg évi két-három alkalomra redukáltam. 2019 őszén viszont újra megjött hozzá a kedvem, egy ideig pedig még az #inktoberbe is becsatlakoztam, bár teljesíteni aztán nem sikerült.

15) my phone surviving the summer – Apróságnak tűnik a többi dolog mellett, bár tény és való, hogy szegény telefonommal sok mindent műveltem ezzel a nyáron. Például kétszer is majdnem elhagytam, valamint sikerült beleejtenem egy lábas forrásban lévő vízbe, miközben tésztát főztem. Az, hogy ezt is túlélte, már önmagában csoda, pedig utána hideg vízzel még le is öblítettem. Ráadásul sokszor a telefonom volt az egyetlen dolog, ami közösségi kapcsolatot nyújtott számomra az egyedülélés közepette.

16) finding future plans & being completely lost – 2019 elején valószínűleg a továbbtanulási tervek keresése volt a fő projectem. Azóta már archívumba került, ugyanis szerencsére túlvagyok az összes felvételi jelentkezésen., de ez 2020-as update.

17) having my first bowl of ramen – Sosem ettem rament korábban, ez az első tál viszont rendkívül emlékezetes. Még júniusban részt vettem egy két hetes japán nyelvtanfolyamon, az utolsó előtti napon pedig beültünk levesezni a csoporttársaimmal. Egyébként már önmagában imádtam azt az időszakot, az embereket, akikkel összehozott az élmény, a pesti felfedezéseimet, meg hogy napi három órákat vonatoztam.

18) realising how grateful i am for life in general – Rájöttem, hogy ha hálás vagyok a dolgokért, amik történnek velem, amiknek birtokában vagyok, illetve a környezetemért, akkor sokkal boldogabbak a napjaim.

19) the year / experiences / opportunities / eye-opening situations – Így, sorban.


See You Again #SongbebeFools
↳ ha pedig tudod, hogy mi ez, akkor kérlek Be My Friend, as well
Hanka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése