ways to deal with anxiety

Sosem gondoltam volna, hogy az érettségi utáni időszak majd stresszesebb lesz, mint a vizsgákat megelőző hetek. Aztán ez lett a valóság és szépen lassan rádöbbentem, hogy ideje kidolgoznom új módszereket ahhoz, hogy kezeljem a szorongást. 

1) alcohol surprisingly doesn't solve anything
Tulajdonképpen soha nem is gondoltam az ellenkezőjét, az utóbbi hetekben viszont egyértelművé vált a mondat igazsága. A mentális egészségemen ugyanis nem hogy nem segít, de még jelentős visszalépéseket is okoz az alkohol fogyasztása. És hiába ülünk össze a barátaimmal egy-egy estére, hogy végre közösen ünnepeljük meg a tanulmányi sikereinket meg a felnőtté válásunk küszöbét, rá kellett döbbennem, hogy még ilyen szituációkban is jobban érzem magamat józanul. Most már csak azokat a kommenteket kell megtanulnom figyelmen kívül hagyni, amikor valaki rám szól, hogy ő jobban örülne neki, ha én sem maradnék a valóságban. A saját életemnek viszont én vagyok a főszereplője, néha úgy is kellene viselkednem, hogy saját magamat helyezem előtérbe. That sounded mainstream, i'm sorry.

2) journaling soothes your mind
A journaling akkor jött az életembe, amikor bezártam a Kékszeműt (2017 augusztusában) és rettentő hálás vagyok, hogy rátaláltam. Különböző korszakaim vannak egyébként ebben is; van, amikor minden reggelemet mondatok és véletlenszerű gondolatok lekörmölésével kezdem, és van, amikor hetekig nem is veszem elő a füzetemet. Mindenesetre magabiztosan tudom állítani, hogy rengeteget segít az aggodalmaim papírra vetése.

3) i don' hate exercise anymore, wow i'm basic
Ha valaki április közepén azt mondta volna nekem, hogy élvezni fogom különböző youtube-on talált edzéstervek követését, nyilván nem hittem volna neki. Aztán én is ugrottam a Chloe Ting bandwagonra, és újra rádöbbentem, hogy a fizikai aktivitás lelkileg is segítséget tud nyújtani néha.

4) reach out to friends! i know, it sounds way easier than done
Még mindig rettentően szenvedek, ha meg szeretnék nyílni és azokról az érzelmi mélységekről beszélni, amiket mostanság élek meg, de határozottan fejlődök, a barátaim meg fantasztikus emberek és amellett, hogy beszédre bátorítanak, nem várják el tőlem, hogy olyasmit tegyek, amivel kapcsolatban nem érzek legalább némi kényelmet. (Van, amikor csak elmesélik az arcápolási rutinjukat, miközben én a gondolataimat nyugtatom.)

5) surprise: apps can help sometimes
Sokszor ugyan a közösségi média teljes elhagyása a legjobb megoldás, akadnak viszont továbbra is olyan applikációk, amik csendet képesek teremteni a fejemben. Az egyik ilyen a #Selfcare app, ahol nyilvánvalóan mosni és a szókirakóval szeretek a leginkább játszani, a másik pedig a Freerice app. Utóbbival különböző kvízeken való minden egyes helyes megfejtéssel 10 szem rizst lehet adományozni a World Food Programme keretei között. 

6) on today's intentions: create a screaming twt acc
Nyilvánvalóan a különböző twitter au-kból jött az öltet, hogy készítsek egy privát twt fiókot, aztán csak egyszerűen megragadt. Egy live-journaling az egész és amiatt szeretem a leginkább, mert bármikor kilőhetem az univerzumba a gondolataimat és még csak olyan downside-ja sincs a dolognak, hogy valaki más látná a szavakat. Főleg akkor hasznos egyébként, ha társaságban vagyok, és hirtelen tör rám a szorongás, hiszen írni egy tweetet, olyan mintha csak véletlenül eszembe jutott volna, hogy egy barátom üzenetére nem válaszoltam.

7) you should definitely incorporate podcasts into your daily life
Van valami magical a podcast hallgatásban. Valószínűleg tizedikes lehettem, amikor legelőször nyitottam meg a spotifyt ilyen céllal, és már akkor is egyértelmű volt számomra, hogy miért van felemelőbb hatása egy podcastnak, mint a mezei zenehallgatásnak. Hiába vagy egyedül, képes közösségi élményt teremteni számodra, hiszen olyan a szituáció, mintha te magad beszélgetnél valakivel. Legalábbis én mindig így érzek. Az évek során sok különböző podcastba botlottam bele, egy ideje viszont a kedvencem egyértelműen a How Did I Get Here?, amelyet a Day6 gitárosa, Jae vezet. Amellett, hogy érdekes és elgondolkodtató témákat dolgoz fel, vicces is, hiszen Jae egy natural storyteller.

8) anxiety plus sleeping equals a big NO
Azt mondják, hogy akik depresszióban szenvednek, rengeteget képesek aludni. Nos, én nem vagyok depressziós, az alvás pedig valószínűleg az utolsó dolog, amely menekvést jelent számomra, amikor a stressztől remegek. Azért sem jó ötlet számomra bemászni a takarók közé, mert nagyobb eséllyel kerülök a gondolataim spiráljába, ha lefekszem, mint hogy elaludnék. Ráadásul, ha szorongással telve kerülök ágyba, reggelre többnyire csak még rosszabbá válik a helyzet és nem győzök szabadulni az aggodalmaimtól.

9) well, i've became someone who stress bakes
Körülbelül hetedikes lehettem, amikor megtanultam sütni. Azt, hogy a stress bakinget mi teszi igazán jóvá / mi veszi rá az ember lányát, hogy éljen neki, pedig még az érettségi előtt értettem meg. Egyébként nem nagy matek, mindösszesen annyi, hogy hiába helyezel háttérbe más teendőket, vagy halogatsz, mégis alkotó tevékenységet folytatsz, aminek gyümölcsét később akár az egész család élvezheti. Ráadásul az evés néha még boldogságot is okoz, feltéve ha egészséges kapcsolatod van a táplálkozással.

10) please, help me define what art journaling really is
A sütéssel jegyben járva az alkotás művészeti irányai is megnyugvást jelenthetnek. Nálam ez elsősorban az art journalinget jelenti, kollázsozást és némi rajzolást leginkább. Hamarosan be is fog telni az első füzetem, amit tavaly júniusban kezdtem el megtölteni különböző spreadekkel.

11) consuming media junk
Néha amikor már az összes agysejtem haldoklik, az egyetlen módja az időeltöltésnek, hogy a legbutább twt au-kat böngészem, vagy thai bl-eket nézek, mert valóban, azoknál igazából nincsen lejjebb. Annyira rosszak, hogy egy idő után még élvezni is elkezdem őket, vagy csak sikítok. Tulajdonképpen az összes létező sablon egy valóságtól Föld-Hold távolságnyira lévő, de aesthetically pleasing dologgá áll össze bennük. De! legalább addig sem crack videókat nézek. Azt hiszem, azok rossz kedvemben inkább csak mélyebbre visznek, mint felvidítanak.

12) i should also know some quality media outlets, i mean i'm gonna study multiMEDIA design lol
Meglepően megnyugtató viszont a húgommal olyan legalább 5 éve megjelent filmeket keresni, amelyek mindkettőnk életéből kimaradtak. Mint például az Anasztázia vagy a Knives Out. Utóbbi kivételesen még mindkettőnknek tetszett is. Emellett a youtube hole is tud néhanapján pozitív benyomásokat kelteni. Sissel, Nathaniel Drew, Kat Karas vagy éppen a BlissBean például határozottan képes erre. Props to them!

13) last but not least, let's drown yourself in projects, i swear it's great
Az ötleteim kidolgozása egyértelműen a leghatékonyabb módja annak, hogy elűzzem a szorongásomat és lefoglaljam magamat. Néha nagyobb lépésekben haladok, máskor pedig 7 egész órát dolgozom egy 15 másodperces animáción, huh.

Egyébként putting my dramatic self beside, azt hiszem, becsületesen veszem az újabb kihívásokat, ez a bejegyzés is pedig igazából jobban tükrözi a három héttel ezelőtti lelki állapotokat, mint a jelenlegit. Talán október végére vagy novemberre teljes talpra állhat az életem is :)

See You Again,
Hanka

4 megjegyzés:

  1. Kedves Hanka!
    Csak nemrég találtam rá az oldaladra, eddig nem találkoztam még "veled" így a blogvilágon belül, viszont elkezdtem böngészni és nézelődni nálad, és.. kicsit itt ragadtam. :) Főleg ennél a bejegyzésednél ragadt meg valami, hogy billentyűzetet ragadjak és kommentet írjak.
    A bejegyzésed stílusa lebilincselő, roppant őszinte és elgondolkodtató mindaz, amit "papírra vetettél". Másrészt - és ez talán a nyomósabb -, nagyon mély a tartalom, amit szavakba öntöttél. Nem ismerlek téged és szerintem sosem egyszerű úgy írni valakinek, hogy nem tudjuk, ki ül a túloldalon és te sem tudhatod, ki gépeli a sorokat.

    Vannak az életben könnyebb és nehezebb időszakok, olykor egyszerűbbek, máskor nehezebbek és igen, megesik, hogy sokszor egy-egy nehéz periódus után még embert próbálóbb kihívások jönnek... vagy éppen nem jönnek és nyugodt medrében halad az élet, viszont bőven elég az önmagunkat marcangoló problémákkal és kérdésekkel megküzdeni, amik akkor is eltelítenek kétségekkel, mikor fellélegezhetnénk.
    Megnyílni sosem egyszerű dolog, és nem csak a mások előtt való megnyílásra értem ezt, hanem az önmagunkkal szembeni őszinteségre is. Nehéz kimondani hangosan a gondolatokat, mert még valóságosabbá válik, mint amúgy.
    Ha elfogadod, így ismeretlenül a gondolataimat, csak azt tudom mondani, hogy előbb-utóbb megkönnyebbülsz lélekben és nem mások miatt, nem más, külső tényezők hatására, hanem csakis azért, mert roppant erős vagy legbelül. Mindenki az, csak nem mindenki talál rá vagy olyan formában, ahogyan szüksége van rá.
    Sok emberben csalódtam, vagy épp sok minden ért az életben, ami miatt az énem egy bizonyos része már kevésbé bízik. Egy dologban viszont mindig tudok, saját magamban és ezt nem szabad elengedni. Tudatosítani, hogy van döntésjogom, nem kell azt tennem, amit mások elvárnak, csak mert nekik úgy kényelmesebb engem látni, vagy elfogadni és igenis, nemet kell mondani néhány dologra azért, hogy igent mondhass önmagadra.

    Nem tudom, tudsz-e bármit is meríteni az általam leírtakból, viszont jó szívvel és jó szándékkal írtam mindent, remélem, nem veszel semmit zokon és meglátod benne azt, amit érdemes. :)

    Szép hétvégét és minden jót neked!

    Szatti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Szatti!
      Ugyan nekem ismerős már korábbról a neved, mégsem jártam azelőtt a blogodon, hogy írtál volna ide.
      Nagyon köszönöm a hozzászólásodat, abszolút meglepetésként ért és őszintén hálás vagyok érte! Emellett kérlek, ne haragudj a késői válaszomért, az utóbbi hetekben vált valósággá mindaz, amelyből korábban az aggodalmaim származtak.
      Egy ideje motoszkál már bennem a gondolat, hogy megmutatni a legérzékenyebb gondolatainkat és vállalni a sebezhető énünket az egyik legbátrabb lépés. Sokáig megpecsételt és elnémított a mondat, ami a blog URL-je is. Aztán egyszer mintha csak felébredtem volna. Nem voltak már kétségeim, mielőtt ezt a bejegyzést is posztoltam volna, annak pedig csak örülni tudok, hogy lebilincselőnek tartottad a stílusát. Köszönöm! :)
      Mindenesetre zokon egyáltalán nem vettem a szavaidat, sőt! A fiatalabb önmagam biztosan még többet tudott volna meríteni belőlük, a mostani énem pedig helyeselve bólogat.
      Köszönöm még egyszer, hogy írtál, illetve, hogy további gondolatmagokat ültettél el bennem.

      Sok jövőbeli sikerrel vett kihívást és szép hétvégét kívánok én is Neked!
      Hanka

      Törlés
    2. Kedves Hanka!

      Köszönöm szépen a válaszod és hogy ilyen pozitívan és kedvesen fogadtad a hozzászólásom tartalmát. Valamit akkor megmozgatott bennem a bejegyzésed, az általad írt sorok és mindenképp szerettem volna "hozzád" szólni, néhány gondolattal reagálni. Örülök, hogy célt ért és hogy ilyen nyitottan fogadtad.
      Én is kívánok neked minden jót, mosolyokban és pihenésben gazdag további szép hétvégét!

      Szatti

      Törlés
    3. Kedves Szatti!
      A hozzászólásod tartalma minden tekintetben építő volt és nagyon örültem neki. Igazán jó volt olvasni, hogy milyen gondolataid támadtak a bejegyzésem kapcsán. Nagyon köszönöm még egyszer, hogy írtál és a jó kívánságokat is!
      Hasonlóakat kívánok én is Neked :)
      Hanka

      Törlés